Móda celebrit

Móda vždy hýbala světem, už před naším letopočtem lidé dbali na to, jak vypadají. Dnes se zdá, že na módu je kladen ještě větší důraz. Podle čeho se oblékáme a co nás ovlivňuje? Návrháři a textilní formy to již dávno ví, přeci celebrity.

Kdo jsou celebrity

Je ošidné myslet si, že celebrity jsou pouze ti lidé, kteří něčeho ve svém oboru dosáhli, a proto si zaslouží všeobecného a veřejného uznání, ohlasu a povědomí. Ve skutečnosti se člověk nemusí stát celebritou pouze díky své práci, ale i proto, že něčím vybočuje z řady, je něčím výjimečný (a to i negativně) a tudíž na sebe strhává pozornost veřejnosti, která se o něm chce co nejvíce dozvědět.

Móda celebrit

Tito lidé jsou neustále na mušce citlivých a vnímavých očí, kteří dychtí po jejich každém škobrtání a slídí, jak chodí oblékaní, jak se češou, jak se líčí a tak dále. Po otázce jak, pak často přijde i dotaz kdo a chodící reklama je na světě. Ano, současné celebrity jsou nejlepší** chodící reklamou**, kterou můžou výrobci oblečení, obuvi, kosmetiky a různých dalších doplňků získat. Móda, ať už byla jakákoliv, lidi vždy zajímala a rozhodně vždy lidi zajímat bude. Je to zcela přirozená psychologická záležitost, kdy člověk má potřebu dobře vypadat, dobře se prezentovat, chce se líbit sám sobě, čímž pak má sekundárně i vyšší sebevědomí a větší naději, že si toho lidé všimnou. To, jak se oblékáme je naší vizitkou - jak se máme rádi, jak jsme na tom s financemi, jaký máme vkus, jestli je do nás dobré investovat, věřit nám, jestli jsme sexy, zodpovědní anebo jsme naopak úplné trosky, které není radno věřit a svěřovat i tu nejmenší práci. Dobře oblečený člověk vždy dosáhne svého cíle snáze. Inu, šaty dělají člověka.

Módní policie

Vždycky mne zajímalo, kde se vzali ti, co se usadili do role módních policistů, kteří diktují, co by měl kdo nosit a co je in anebo out. Kritika módy celebrit je jejich denním chlebem a někdy jejich kritika napovídá, že by tato celebrita měla buď co nejrychleji vběhnout do nějakého křoví a zůstat tam pokud možno navěky anebo okamžitě oslovit nějakého profesionálního stylistu a vizážistu. Ti, kteří ho již mají rozhodně neprohloupily, protože nemusí čelit nejen kritice od módní policie, ale častokrát i posměškům široké veřejnosti. Dobrý stylista jim pomohl podtrhnout jejich osobnost. Je velice překvapivé, když si všimnete, co takový** stylista a vizážista** dokáže. Celebrita, která se předtím potácela a vypadala šíleně, staře a nevkusně, nyní září a srší energií, krásou a stylem. Co je na tom ještě zajímavější, že přitom ani jedné celebritě nebylo ubráno nic z její osobnosti, ba naopak, stylisté spíše jejich charakteristiku ještě více podtrhli.

Celebrity a stylisté

Ne každý ví a umí pracovat s oblečením, kosmetikou i barvami tak, aby mu to slušelo. Problém to může způsobit již normálnímu člověku, který díky svému nevkusu vypadá buď jako strašák do zelí anebo jako šedá nevzhledná myš. Co potom, když je takový člověk neustále na očích? Nevhodné oblečení muže vyvolávat nejen posměch, podcenění a ponížení, ale také ne-sympatii a vy i přes kvalifikaci a znalosti můžete být považován za outsidera.

Čím dál více celebrit si uvědomuje, že dostatek práce znamená i mít dobrou image, a proto se pomocí odborníků nevyhýbá. Často jejich pomoc využívají rok co rok, kdy se kolikrát změní i zcela radikálně. K těmto změnám přitom dochází zcela účelně, aby se nám neokoukali.

Celebrity a móda

Přesto po světě chodí takové celebrity, které si z kritiky a módní policie nic nedělají. Je jim jedno, že jsou odsuzováni a považováni za nejhůře oblékanou osobnost, protože jsou prostě sví. Jen když si vezmete, kolik rozruchu způsobila svým oblékáním třeba Madonna, která vždy na sebe dokázala strhnout pozornost. A vidíte, dnes patří k těm nejuznávanějším zpěvačkám všech dob. Dříve však byl svět rozdělen na dva tábory – jeden ji nenáviděl a druhý zase bezmezně miloval, nikoho však nenechala chladným.

Je dobré být svůj, inspirujte se Angličany, kteří s chutí kombinují i to, co by na první pohled k sobě absolutně nešlo. Jejich skrytá fantazie a hravost se pak v módě objevuje jako vysoce kreativní, variabilní a hlavně nadčasová. Možná by bylo i dobré se na módní policii vykašlat a být prostě svůj a originální, vytvořit si svou vlastní image, která bude jedinečná a tak strhující, že bude inspirovat i jiné. Zde jsme se právě dostali k bodu, kdy celebrity určují módu a inspirují samotné módní návrháře k tvorbě jedinečných kolekcí. Takovéto celebrity byly vždy považovány za kontroverzní, protože vždy něčím vybočovaly z řady a byly to velice zajímavé charakterové osobnosti jež dokázaly ovlivnit svět, či alespoň své okolí. Pokud byly silné a tento nápor ustály, nakonec si obvykle své uznání obhájily. Po letech odsuzování a úšklebků jsou nakonec právě tyto celebrity označovány za módní ikony. No není to zajímavé?

Celebrity a móda ze second handu

Svět zaplavila móda ze second handu. Zaplavila nejen naši zem, kde stále ještě spousta z nás nad sekáči ohrnujeme nos, protože se zcela naivně obáváme toho, kdo oblečení nosil před námi. Tyto předsudky jsou naivní i proto, že oblečení obvykle pochází z Anglie či Ameriky a dříve než se dostalo k nám muselo projít celou řadou přísných kontrol. Takové oblečení zároveň musí splňovat i celou řadu pravidel jehož součástí je i mimo jiné pořádná dezinfekce.

Celebrity však již dávno propadly jejich kouzlu a second handy milují. Ví, že zde mohu najít unikátní kousky od světových módních návrhářů za zlomkovou cenu, i když jim zrovna ani tak o cenu nejde. Second handy jsou pro ně skvělým prostorem, kde mohou najít unikátní kousky, které nebude mít nikdo jiný, čímž si vytváří svůj vlastní a jedinečný image. Této skutečnosti si celebrity velice cení. Nikde jinde než v second handu totiž doopravdy nenajdete tak různorodý výběr.

Celebrity a reklama

Výrobci oblečení, šperků, obuvi, hodinek a dalších produktů si již dávno všimli, že celebrity jsou tím nejlepším prostředkem, která jim může pomoci propagovat jejich výrobky. Tyto osobnosti, které jsou tolik vidět totiž udávají, kam se móda ubírá.** Celá řada jejich fanoušků s radostí jejich styl přebírá a s radostí nosí to, co jejich celebrita jen pro ten pocit sounáležitosti anebo proto, že je to in.** Ve skutečnosti se za tím skrývá mnohem víc než pouhá slabost pro určitou značku, často je za tím i velice výhodná smlouva pro obě strany. Jenomže proč toho nevyužít? Ve většině případů se jedná vždy o značku dané celebritě blízkou, takže jí nedělá vůbec žádný problém její výrobky nosit a případně se i o firmě občas jen tak mezi slovy pozitivně zmínit.

Nutno říct, že oblékat a dodávat nejsledovanější osobnosti šperky, či jiné doplňky bývá tím nejlepším marketingovým tahem, který nejenže významně ovlivňuje prodej jejich sortimentu a povědomí o značce, ale také určuje co je momentálně i moderní a módní. Již mnohokrát se stalo, že tím, co měla celebrita na sobě zcela významně pomohla nějaké malé a doposud nepovšimnuté firmě. Z vlastní zkušenosti vím, že nejlepší reklamou na své výrobky je ta, která se nosí sama (tedy když je nosím na sobě a je všem na očích, poptávky vždy zajímavě stoupá). Investice a tvorba zajímavých nabídek celebritám se tedy výrobcům rozhodně vyplatí.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id20490 (skvela-zabava.cz#9873)


Přidat komentář